Malou

Malou onsdag 25 februari 2009

Idag gjorde jag och Anna den godaste kycklingen vi någonsin ätit. Man tar en kyckling, stoppar i rosmarin, skivad citron och 20 (!!!!) vitlöksklyftor i själva kycklingen (igenom rumpan. haha).


Observera mitt nya förkläde med stjärnor som jag ääälskar!
På med soya, kryddor, citronsaft och vitlök på kycklingen, in i stekpåse och låt steka i en och en halv timme.
Gör sås på skyn med grädde och philadelphiaost och ät en sallad till. GUUUUUUD vad gott! Smakar INTE vitlök kan jag säga, mer rosmarin och fräsch citrus. Såhär ser den ut när den är klar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har läst din blogg ett tag och hittade hit via Alena! Måste bara fråga, förklädet vart har du hittat det? Det är riktigt snyggt!

Malou sa...

Hej där, vad kul att du läser min blogg. Ja, förklädet blev jag kär i vid första ögonkastet. =). Det kostar 79 spänn och finns på Ica Maxi =) Spring och köp!

Linda sa...

Testade denna variant av kyckling idag och jag håller med dig, det är den godaste kyckling jag ätit! Såsen var åxå riktigt god! Tack för recept och inspiration! :-)