Malou

Malou fredag 7 maj 2010

Med jobb och hus så börjar livet kännas på rätt köl igen. Även om Håkan är i usa nu så har jag en inre frid jag inte har haft på länge. Det känns så skönt. Städat hela huset till toner av ABBA, Queen och Elvis och med ett leende på läpparna.

Ikväll kommer Suzanne och Ann för att ha Så ska det låta-kväll. Det är ju ett sånt bra program, och roligare blir det när man har gäster. Jag skall bjuda på hemmagjorda scones med marmelad och sedan popcorn. Inget flott precis men rustikt och gott.

Jag talade med Håkans farmor i telefon idag. Ringer henne varje dag nu så jag vet att hon är okej, tantan är ju ändå 80 år. Hon undrade vad jag skulle göra imorgon och jag sa att jag ska på inflyttningsfest hos Björn. "Du är ju alltid ute och festar." sa hon då. Haha. Det är ju en liten generationskrock oss emellan. Hon tycker säkert det är mycket konstigt att Håkan är i usa utan mig och jag som kvinna går ut på krogen själv utan Håkan. Med manliga vänner never the less. Haha.

Well. Jag ska hålla mig i skinnet Elsy. Jag lovar!!

0 kommentarer: