Malou

Malou söndag 10 augusti 2008

Vi var och såg The Dark Knight i fredags. Jag gick väl in med inställningen av att det kommer vara en schysst film. Men inte så mycket mer förhoppning än så.

Jag får säga att jag blev överbevisad. Filmen är ett mästerverk, och man behöver inte ens vara ett inbitet läderlappen-fan för att uppskatta filmen.

Christian Bale aka Bruce Wayne aka Batman spelar som vanligt mycket väl. Han har en manlighet och råhet hos sig som passar ypperligt. Det enda som jag finner roligt är att när han är Batman så pratar han extremt dovt, och är extremt mycket biffigare!

Heath Ledger som Joker är helt makalöst bra! Det sägs att han blev lite knäpp efter inspelningen av denna roll, och jag kan förstå honom. Joker har nämligen ALLA skruvar lösa och det tar en stor prestation av honom att gestalta honom så bra som han gör. Hatten av för Heath som faktiskt gör hela filmen betydligt mer intressant.


Men den är stundtals ganska så läskig och den är mörk och glåmig.

0 kommentarer: