Malou

Malou måndag 1 september 2008

Jag tänkte börja med scrapbooking nu när Håkan sticker iväg till Tyskland i två veckor. Jag har velat detta ett tag och ser att detta är ett ypperligt tillfälle att börja, när det är lite lugnt där hemma ;)

Jag ska väl inte sticka under stolen att jag ser det som en viss terapi för att vara ensam. Att fokusera på något annat.

Satt och googlade lite granna på ämnet "scrapbooking" så kom http://www.scraproom.se/ upp, en lokal handlare i Helsingborg. De har en kurs för nybörjare den 18 september, perfekt för mig som då är gräsänkling dessa två veckor.

"SCRAPBOOKING FÖR NYBÖRJARE
-Nybörjarkurs för dig som är nyfiken på Scrapbooking
och hur du kan skapa dina egna personliga fotoalbum.
Vi går genom grunderna och vad du bör känna till för att komma igång.
Vi tittar på olika album, verktyg, papper och annat och material.
Därefter skapar du din egen albumsida under
handledning av vår kursledare Helena Påhlsson. Ta med ett 10-tal foton.
Allt material ingår.
Kursen hålls i vår workshop i butiken på Garnisonsgatan 10 D i Helsingborg.
Kostnad: 300 kr Tid kl. 18-21
Anmäl dig på telefon 042/201756 eller direkt i butiken!"


Är det någon i vänskapskretsen som vill hänga med så hojta till!



0 kommentarer: