Malou

Malou måndag 29 september 2008

Jag har i ca 2 års tid gått hos min terapeut. Detta är så kallad krissamtalsterapi som jag började gå i när pappa låg för döden. Sedan fick jag en så kallad post traumatisk reaktion året efter, och nu har jag gått hos henne regelbundet. Om en vecka så är det sista gången jag går hos henne. Det känns mycket vemodigt!
Något som är bra är att jag har fått en remiss till en mycket duktig kurator och psykolog vid sjukhuset. Han håller i en kurs i mental träning, det är 12 kurstillfällen, med självstudier. Jag skall dit idag 13.30 för en introduktion av kursen och en prövning, se om jag behöver kursen. men det lovar jag att jag gör. Jag tror att mental träning kan vara det bästa för mig just nu.

Jag ser fram emot att få starta detta!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad glad jag blev av att se din blogg här!
Jättefin!
bra att du går i terapi,lättare att finna sin nya verklighet när en nära har gått bort och bra att du kan rensa dina tankar på det sättet..
Scrapbooking var det jag var nyfiken på ja,inne hos mig ;)
Låter himla kul att du också fått nys om att hålla på med det!
Jag ska definitivt börja snarast,för det är också en terapi i sig att hålla på med nåt kreativt och sånt där är aldrig dåligt för ens psyke eller rastlöshet som kommer då o då;)

Hörs här igen och jag har nu din mailadress!
min är stellas1983@gmail.com,om du vill höra av dig om nåt.vad som helst!
många kramar från mig!
Stella