Malou

Malou onsdag 10 september 2008

Det är så skönt att ha hittat en träningsform som fröken malou gillar. I vattnet så svettas man inte (eller ja, man känner det inte iaf), man kan röra sig på ett helt annat sätt och vattnet fungerar som en helande kraft.


Jag har köpt terminskort (födelsedagspengar, tack så mycket) hos Friskis och svettis nu och är garanterad i tisdagsklassen kl 20.00 "intensiv vantar". Man har på sig såna träningshandskar med tyg mellan fingrarna. När man sedan tränar armarna i olika rörelser blir det betydligt tyngre att göra dem med motståndet i vattnet som vantarna skapar. Man rör sig i en hel timme, och springer/joggar hela tiden. Jag är helt hooked.


Jag fick ett kort igår som gör att jag får prova på de andra klasserna som finns. Jag ska prova "aquabike" "ormar" och "medel" nästkommande veckor. Igår hade jag med mig svärmor, hon behöver få upp lite kondition, hon tog det försiktigt men hon gillade det, så nu ska vi gå tillsammans. Roligt.


0 kommentarer: