Malou

Malou torsdag 5 mars 2009

Jag har haft en sådan värk i hela handen och lillfingret den senaste veckan. I tisdags så bröt det ut sex stycken blåsor under huden på lillfingret och sedan har jag haft så ont från fingret ner ända till axeln. Jag kunde för mitt liv inte fatta vad det var, men idag kunde jag inte köra bil knappt och än mindre knappa in riktnummer på jobb.
A och A skickade mig till akuten och man kunde konstatera efter blodprov och undersökning att det var en kraftig infektion. Fick antibiotika i form av pencillin, en gel att smörja in fingret med och en hög med plåster och bandage. Detta är precis det jag önskade just nu när jag jobbar som fan för att få så många timmar när jag slutar på eniro.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, fick du ta blodprov också? Jag hade dött. Nu hoppas vi att infektionen lägger sig.