Malou

Malou lördag 15 november 2008

Veckan började med att Citygross annonserade om ett stansset i sitt reklamblad. I tisdags åkte jag dit men hittade inte detta. Jag frågade i fiskdisken om de visste vart detta stansset var då ingen annan personal fanns tillgänglig. De kunde inte alls hjälpa mig, de visste INGENTING och gjorde inget för att hjälpa mig.

Jag lämnade affären utan att handla det jag skulle handla från början.

Dagen efter så ringde jag till dem för att möjligen få tag på en person med ett iq över 3. 5 timmars ringande senare så hade ingen svarat på deras växelnummer, så jag ringde ett annat city gross för att få något direktnummer. På detta direktnummer fick jag till sist prata med en Annika. Hon sa att hon eventuellt visste något om detta stanssetet, men hon kunde inte hjälpa mig nu då hon var på lunch. Men jag kunde ringa om en timme. Efter en timme ringde jag och fick beskedet att de var slut, åter fredag efter 09.00.
Behöver jag säga att när jag var där igår klockan 13.00 så var där inget förbenat stansset?

I tisdags var jag på en julkortkurs. Jag frågade då när en viss stämpel skulle komma in till butiken och svaret var torsdag eller senast fredag. Igår fredag 13.30 så var jag där men ingen förbenad stämpel fanns där. Varför bryta en trend?

Jag skulle köpa papper idag till mina julkort. Ringde butiken igår bara för att vara säker att de öppnade klockan tio som de ska. Inga problem sa de. Jag kom dit 10.15 och allt var nedsläckt. Jag klappade dock deras katt i en kvart. Nu när jag kom till jobbet (jobbar 11-18) så ringde jag och var lite sur. Det hela slutade med att de har öppet för bara mig i kväll efter jobb. Det är väl det minsta man kunde begära???

Det värsta dock är ett svek hemmavid som jag inte kan förlåta. Det lämnade ett kallt och blödande hjärta. Vi får se hur tiden läker oss.

0 kommentarer: