Malou

Malou onsdag 22 oktober 2008

I måndags så började vi med vår nya diet, att strunta i kolhydraterna. Måndag tisdag var hemska. Jag och Håkan hade båda ont i huvudet och jag mådde nog sämre än Håkan, jag hade ont i kroppen, och det var inte alls bra. Det var sockret (kolhydraterna) som försvann ut ur kroppen. Jag har ju haft ett gigantiskt stort sockerberoende. Idag tror jag att det börjar ebba ut.

I måndags åt vi fläskpannkaka utan mjöl, väldigt gott. I tisdags åt vi baconlindade oreganojärpar med grönsaker. Idag ska vi äta broccoli och fisk panerad i mandel.

Jag mår ganska så dåligt när jag äter grönsaker, jag GILLAR verkligen inte dem alls. Men nu har jag gett mig tusan på att jag SKA lära mig, så idag ska jag nog mixa broccolin med lite grädde, och sedan äta en broccoli som den är. Jag kan inte bara slänga i mig ett helt broccolistånd helt hux flux. Jag tar det i steg. Vill påstå att vi inte är så hungriga, det där suget efter att småäta är borta. Hm hm...

Idag är jag ledig, sitter och pluggar. Ska iväg på lite ärenden sen, men det är skönt att vara hemma. Det är dags för lunch nu, men jag är inte så hungrig, så jag ska nog bara ta lite fil med nötter. =)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Fil med nötter är ju supergott. Broccoli ska vi ju inte ens tala om. Men du känner väl till min obession av broccoli. Haha!!