Malou

Malou måndag 26 januari 2009

Alena och jag åkte och handlade på Maxi efter jobb idag. Vi började båda med lchf idag efter julens synder. Jag gillar att bjuda med henne på mina äventyr, jag har ju bil och allt =) Och det är inte ofta vi har synkade scheman så vi kan hänga utanför arbetstid =)

Hela vagnen var kolhydratsfri och det känns mycket bra. Jag klickade hem airams nya lchf-kokbok för ett tag sedan och tänkte göra en kreation med högrev a la långkok för att imponera på Håkan. 2 och en halv timme kokade grytan. Helt enligt receptet. Tyvärr så smakade köttet bara .... kött, såsen hade en metallisk (???) eftersmak och på det stora hela så mådde vi båda illa efter måltiden som vi så klart inte avslutade. My god, Airam så brukar vara så pricksäker??

Tog en bild på eländet iaf. Tycker det ser lite gott ut, även om jag vet hur vidrigt det smakade.


Ni som läser min blogg, alla storkoksfantaster... vilket kött är det man använder när man gör dillkött och kalops osv? det köttet blir så mjällt och bara faller samman.

Till skillnad från seg-högrevsfan som jag fick med mig hem. Dyrt var det med. Mutter.

0 kommentarer: