Malou

Malou torsdag 8 januari 2009

Jag blev förkyld samma dag som jag flög hit. Förra måndagen. Det är inte så konstigt eftersom ALLA i min närhet varit sjuka med diverse härligheter i evigheter. Mitt immunförsvar klarar bara SÅ mycket. Nu är jag inne på 10 dagen av snytande, snorande och svullet huvud. Tack och lov så är det bara skallen som är full med äckel som nu är symptomen.

Mamma fick nog idag då jag var så trött och hängig på grund av förkylningen att vi åkte till Walgreens för att köpa Mucinex. Det är en medicin som löser upp slem och så, väldigt trevligt jag vet. På den vanliga förkylningshyllan så fanns det en vanlig Mucinex. Men bakom disken däremot, där fanns Mucinex D som tydligen är giganternas gigant. För att köpa detta lilla underverk till medicin så fick mamma visa ID och skriva på ett kontrakt att hon inte skulle sälja medicinen vidare.

Tydligen så om man destillerar Mucinex så får du crack eller vad det var. Haha. Jag tog en tablett klockan 14.00 och en nu. Jag känner mig betydligt bättre kan jag meddela. Behöver knappt snyta mig mer. Vågar vi hoppas nu på denna mirakeledicin??

25 dollar plus skatt kostade det. Men det är det lätt värt om den hjälper!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för mirakelmedicinens verkan!