Malou

Malou lördag 3 januari 2009

Alla bloggar jag läser har varit duktiga och gjort en årskrönika. Så jag får väl göra likadant. =) Jag får bläddra i både den nya och gamla bloggen för att friska upp minnet.

Januari: Jag tog mitt körkort den 15 januari, på pappas födelsedag, efter 2 kuggningar. Jobbade kvar på it-företaget och slet som ett djur för att visa mig duktig. Det räckte dock inte för chefen som är en psykopat. Vi bokade resan till Usa med Håkans föräldrar.

Februari:
Slutade på it-företaget och fick börja på eniro igen. Det var det bästa det året eftersom det var mobbing på hög nivå på det andra företaget.

Mars:
Håkan fyllde 29 och vi hade fest. Började äta Xenical. Fick ryggskott. Hälsade på min lillasyster på första egna road trip.

April:
Acke trillade ner från åttonde våningen, och han bet sig i läppen. Haha. dumma katt.

Maj:
Mamma var i Sverige och hälsade på tillsammans med Theo och Anna. Karolina kom och hälsade på, likaså alla tiders Katrin. Jag och Håkan har firade 2 år tillsammans. Min syster blev 18. Stort!

Juni:
Var på galapremiär av sex and teh city med tjejerna från jobb. Lämnade in min första tentamen i Ledarskap. Jag, Håkan och hans föräldrar åkte till usa. Först gick vi på bröllop i Kentucky. Sedan begav vi oss till arizona och umgicks. Jag och Håkan stannade hos mamma i 2 veckor.

Juli:
Usa. Håkan började nytt jobb. Mycket stort!

Augusti:
Började plugga mediekommunikation och projektledning 1. Fyllde 26 år. Håkan köpte svenska kräftor så jag fick äta såna för första gången i mitt liv. Anna var hos mig och jag älskade varje minut. Vi var och såg Flogging Molly i Malmö och fick träffa en i bandet.

September:
Slutade gå hos min terapeut. Fick gå en introkurs för mental träning. Håkan var borta i 2 veckor på utbildning i Tyskland. 2 viktiga veckor för mig då jag insåg att jag klarar mig själv. =). Jag A och A startade filmklubben. Såg alla avsnitt från The Hills. Gick en scrapbookkurs. Började med vattenjympa. Det visade sig vara ett grymt bra drag. Gillar det som tusan! Blev vikarie på jobbet.

Oktober:
Började med LCHF-dieten. Sällan mått så bra som efter det. Håkan och jag hade en mysig get away i familjens stuga. MYS!

November:
Håkans morfar avled. Vi hoppas han har det bra nu. Bits kom och hälsade på. Vi åkte till Köpenhamns julmarknad och åt på the hard rock cafe. Jag la ner 18 timmar på årets julkort. Vi upptäckte baconlindade och fyllda jalapenos.

December:
Julbord med jobbet, gick ner 10.9 kilo detta året. Åkte till USA den 29 december, Fick många fina julklappar, de finaste är min kamera och min skrivare. Fin jul med Håkans familj, och senare med min egen familj i Tucson.


Jag hoppas att år 2009 bringar:
* ett jobb inom media som projektledare
* att jag går ner minst 20 kilo totalt.
* att jag och Håkan fortfarande gör varandra lyckliga och kan ligga och skratta åt varandras skämt på sängen som vi alltid gör.
* att min syster landar rätt i livet och att hon gör kloka val. Jag vill allt bra ska hända henne.

0 kommentarer: